16. Menors i dispositius mòbils, 2014.

L’Obsímetre és un baròmetre de dades sobre temes relacionats amb la societat de la informació a la nostra Comunitat.

Ja sigui per jugar, per mirar vídeos, per dibuixar, o per un llarg etcètera d’activitats que els menors hi realitzen, el fenomen dels dispositius mòbils i, per tant, l’expansió dels smartphones i les tabletes, compta amb uns actors de 1a línia, els menors i els adolescents.

Un altre factor important és l’edat a la qual els menors s’inicien en aquesta tasca i que, segons es desprèn de l’estudi abans anomenat, es va reduint. A Espanya, el 30% dels menors de menys de 10 anys disposa de telèfon mòbil, xifra que passa al 70% als 12 anys i al 83% en parlar de menors que tenen 14 anys, si bé és cert que s’hi inicien molt més prest, ja els infants de 2 i 3 anys accedeixen en moltes ocasions als dispositius mòbils del seus pares i ja els manegen amb certa gràcia.

Descarrega el document.

Logo Conselleria