3. La cobertura de la banda ampla a les IB, 2015.

A partir de les dades publicades el gener de 2016 per la Direcció General de Desenvolupament Tecnològic, on s’identifiquen les zones de les Illes Balears amb poca connectivitat a la Xarxa (anomenades Zones Blanques), l’OBSI ha procedit a mapejar-les. Així, es poden visualitzar les zones de les Illes Balears que disposen d’una connexió a Internet amb una alta connectivitat, és a dir, d’almenys 30 Mbs, i aquelles que no gaudeixen d’una bona connexió a Internet. L’informe es completa amb dades estadístiques procedents d’altres fonts oficials com l’Institut Nacional d’Estadística (INE) i el Ministeri d’Indústria, Energia i Turisme (MINETUR).

L’any 2015 i segons dades de MINETUR, només un 49,4% de les llars de les Illes Balears han disposat d’una cobertura de més de 30 Mbs, 15 punts per davall la mitjana estatal. Tot i que la Direcció General preveu una millora d’aquesta connectivitat per a l’any 2017, el Govern de les Illes Balears preveu que un 62,2% del total de les 981 zones analitzades (municipis, capitals de municipis, territoris disseminats, entitats singulars i altres entitats) seguirà tenint una cobertura insuficient.

Accedir al document.

Logo Conselleria