1. Les TIC i els menors a les Illes Balears, 2008.

Direcció: Jaume Sureda.

Autors: Jaume Sureda, Bartomeu Mut, Rubén Comas, Antonio Casero, Miquel Oliver, Francesca Salvà i Mercè Morey.

Desenvolupament: Grup de recerca Educació i Ciutadania, del Departament de Pedagogia Aplicada i Psicologia de l’Educació de la UIB, en el marc del projecte XarxaSeguraIB.

Edició: iBitàcoles.

Finançament: Plan Avanza, Ministerio de Industria, Turismo y Comercio i Govern de les Illes Balears.

La implantació massiva de les tecnologies de la informació i la comunicació a la nostra societat ha suposat canvis a tots els àmbits, però la incidència que tenen en la quotidianeitat dels joves és encara més evident. Destriar quines són les eines tecnològiques de les quals disposen i quin ús en fan els menors d’entre 6 i 14 anys de les Illes Balears són els objectius principals d’aquest estudi

El projecte “Les TIC i els menors a les Balears”, ha estat desenvolupat pel grup de recerca Educació i Ciutadania del Departament de Pedagogia Aplicada i Psicologia de l’Educació de la UIB, dirigit pel doctor Jaume Sureda. La publicació que es presenta és un estudi en el qual han participat, a més del doctor Sureda, els investigadors Ruben Comas, Bartomeu Mut i Mercè Morey, i s’emmarca en el projecte XarxaSeguraIB, que analitza els equipaments i els usos tecnològics de la informació i la comunicació per part dels menors de les Illes Balears.

Es tracta del primer número d’una col·lecció anomenada IBITÀCOLES, que pretén difondre els usos de les TIC i el progrés cap a la societat de la informació en diferents sectors i àmbits socials. L’Observatori de la Societat de la Informació de la Fundació IBIT té previst editar altres estudis i informes sobre els usos i l’avenç de les TIC en l’Administració pública, el sector turístic, el sector audiovisual, l’àmbit sanitari i el treball en xarxa, entre d’altres.

Descarrega el document

Bànner Jornada